Svjetski dan prava potrošača 2025.: savjeti za sigurniju kupnju unutar EU-a

Izvor: Europski potrošački centar Hrvatska

Danas, 15. ožujka, obilježavamo Svjetski dan prava potrošača i tim vas povodom podsjećamo na vaša prava pri kupnji u EU-u i kako ih najbolje iskoristiti!

 

Čitajte „mala slova“!

Prije kupnje ili potpisivanja ugovora, obavezo pročitajte uvjete poslovanja trgovca! Posebno obratite pažnju na:

  • uvjete i troškove dostave i povrata
  • eventualne automatske pretplate i obnavljanje članstva
  • pravo na odustajanje od kupnje i reklamaciju.

 

Ukoliko uvjeti poslovanja i kontakt trgovca nisu jasno ili uopće navedeni, to može biti znak da se radi o nesigurnoj trgovini.

 

Kupujete putem interneta online? Možete vratiti proizvod!

Ako kupujete putem interneta, imate pravo na odustajanje od kupnje tj. pravo na jednostrani raskid ugovora u roku od 14 dana od dana zaprimanja narudžbe. Možda ćete morati platiti troškove povrata proizvoda trgovcu, dok neke narudžbe nećete moći otkazati, poput personaliziranih proizvoda, hotelskih rezervacija i karata za putovanja ili koncerte – stoga svakako prethodno provjerite opće uvjete poslovanja trgovca.

 

Proizvod nije ispravan? Tražite popravak ili zamjenu!

Imate pravo na dvogodišnje jamstvo na većinu proizvoda kupljenih u EU-u. Ako proizvod ne funkcionira kako treba, trgovac ga mora popraviti, zamijeniti ili vam vratiti novac. 

 

Problemi s letom? Imate pravo na odštetu!

Ako je vaš let otkazan ili kasni više od 3 sata, možete imati pravo na povrat novca ili kompenzaciju u iznosu do 600 €. 

 

Pazite na prijevare i lažne ponude!

Budite oprezni s ponudama koje zvuče "predobro da bi bile istinite" – prije kupnje svakako potražite dodatne informacije o trgovcu te recenzije i iskustva drugih potrošača. 

 

Europski potrošački centar Hrvatska dio je Mreže ECC-Net, koja vam besplatno pomaže u rješavanju problema prilikom prekograničnih kupovina i putovanja unutar EU-a.

Europski potrošački centar Hrvatska ovlašten je posredovati u slučajevima prekogranične kupovine roba i usluga kada potrošači s prebivalištem u Republici Hrvatskoj podnose pritužbu protiv trgovca ili pružatelja usluge sa sjedištem izvan Republike Hrvatske, u drugoj državi Europske unije, Norveškoj, Islandu ili Ujedinjenoj Kraljevini.

U tom procesu surađuje s Europskim potrošačkim centrom iz države u kojoj trgovac ili pružatelj usluge ima registrirano sjedište. Uloga Mreže ECC-Net je isključivo neformalno rješavanje sporova između potrošača i trgovca te ne raspolaže prisilnim mehanizmima za djelovanje prema trgovcima.

 

Postupak podnošenja pritužbi dostupan je ovdje: https://www.ecc-croatia.hr/rjesavanje-prituzbe

 

 


Posljednja izmjena: 15.03.2025.