Ako potrošač ne želi da ga trgovci kontaktiraju u svrhu promidžbe ili prodaje, bez prethodno pribavljenog pristanka, besplatno se možete upisati u javni registar ˝Ne zovi˝ i to posebno ako potrošač ne razumije što trgovac nudi telefonom ili nije u mogućnosti sklapati bilo kakve ugovore telefonom, ako jednostavno ne želi primati takve pozive ili sms poruke ili ako je u obitelji starija osoba koju treba zaštiti od sklapanja ugovora putem telefona.
U Registar “NE ZOVI” potrošač može upisati fiksni, mobilni i prepaid broj telefona.
Zahtjev za upis (obrazac) podnosi korisnik telefonskog broja – potrošač, trgovcu s kojim je ugovorio uslugu za pojedini telefonski broj ili osoba koju potrošač opunomoći.
Operator je dužan u roku od najviše 7 dana upisati broj u Registar “NE ZOVI”, a upis je besplatan.
Obrazac potrošač može dobiti i u poslovnici operatora i na mrežnim stranicama HAKOM-a.
Trgovac ne smije nuditi svoje proizvode ili usluge potrošaču čiji je broj telefona upisan u Registar „NE ZOVI“.
Ako je trgovac nazvao samo jednom, nakon upisa broja u Registar, potrošač trgovcu treba prvo jasno kazati da je telefonski broj na koji je nazvao upisan u Registar, te ako potrošač nije dao nikakvu privolu trgovcu, tražiti od trgovca da ga ukloni s bilo kojeg popisa kojeg koriste za pozivanje u svrhu promidžbe ili prodaje.
Tada potrošač može podnijeti prijavu nadležnoj tržišnoj inspekciji Državnog inspektorata putem web obrasca https://dirh.gov.hr/podnosenje-prijava/83.