Izvor: Mreža Europskih potrošačkih centara, 24.11.2021.
„Crni petak“, koji ove godine pada na 26. studeni 2021., obilježava početak sezone božićne kupnje diljem Europe. Tradicionalne i internetske trgovine ne mogu zamisliti postojanje bez tog posebnog dana koji predstavlja jedan od dana najveće kupovine u godini.
Međutim, je li ponuda na crni petak zbilja toliko dobra? Postoji li alternativna kupnja koja je ekološki prihvatljivija?
Mreža Europskih potrošačkih centara vam u nastavku donosi savjete za traženje povoljnih prilika, a time i za uštede.
Obratite pažnju prilikom traženja povoljnih prilika
Europski potrošači trebali bi biti oprezni kod popusta na „crni petak“ ili na „internetski ponedjeljak“, koji slijedi brzo nakon „crnog petka“. Neke ponude mogu predstavljati povoljnu kupovinu, ali u stvarnosti to zapravo nisu.
Mnoge trgovine koriste preporučenu maloprodajnu cijenu za iznose popusta koje nude. Međutim, čak i prije „crnog petka“ ona nije usklađena sa stvarnom tržišnom cijenom. Treba imati na umu da reklamna obećanja često namjerno zavaravaju potrošače.
Strpljenje se isplati: bolje je čekati razdoblje nakon Božića
Brojna istraživanja pokazuju da potrošači imaju vrlo visoka očekivanja kad je riječ o popustima. Izjave poput „ostalo je još samo 5 artikala“ ili „drugi kupci također gledaju ovaj proizvod“ potrošačima stvaraju dodatni pritisak.
Ukoliko je moguće, predlažemo pričekati razdoblje nakon Božića jer vas upravo tada čekaju povoljne prilike.
Naši savjeti za održivu kupovinu
Izbjegavajte impulzivnu kupovinu: napravite popis za kupovinu i na njega stavite samo proizvode koji vam stvarno trebaju. To će vam pomoći u izbjegavanju nepotrebnih isporuka i povrata.
Održiva kupovina: alternative „crnom petku“ i „internetskom ponedjeljku“
Mnoge su se trgovine diljem Europe tijekom 2020. godine odlučile za „zeleni petak“, kao ekološki prihvatljiviju opciju kupovine. Poduzeća su donirala dio svog profita u ekološke projekte ili su nadoknadila prouzrokovanu emisiju ugljikova dioksida.
Cilj takozvanog „dana bez kupovine“ usmjeren je na preispitivanje kupovnih navika i potiče ljude na smanjivanje potrošnje.
„Petak – dan za otkup” i „zelena subota” usmjereni su na polovne proizvode. Kupovina polovnih proizvoda ne samo da produljuje vijek trajanja proizvoda, nego i štedi novac i resurse.