Izvor: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, 09.02.2024.
Europska potrošačka politika do sada je donosila stvarne koristi kroz propise koji uređuju prava potrošača, prava putnika, nepoštene poslovne prakse, nepoštene ugovorne odredbe i predstavničke tužbe za zaštitu kolektivnih interesa potrošača. Ovaj je okvir potrošačima dao visoku razinu zaštite, a trgovcima pravnu sigurnost.
Međutim, tržišta se brzo mijenjaju u zelenoj i digitalnoj tranziciji. U isto vrijeme potrošači su pod utjecajem ekonomske situacije, raznih kriza. Pandemija COVID-19 donijela je dodatne izazove za potrošače ističući potrebu za holističkim pristupom zaštiti potrošača.
To je natjeralo Europsku komisiju da pripremi Novu strategiju za potrošače, u kojoj su navedeni politički prioriteti i radnje za sljedećih pet godina za provedbu politike zaštite potrošača na europskoj i nacionalnoj razini kroz blisku suradnju i partnerstva, ne izostavljajući niti jednog potrošača.
Povjerenje potrošača u jedinstveno tržište važan je pokretač gospodarskog oporavka Europe nakon pandemije. To zahtijeva da nadležna tijela diljem EU-a iskoriste postojeće snažne mehanizme za učinkovitu provedbu pravila o zaštiti potrošača, također prema relevantnim poslovnim subjektima u trećim zemljama, i osiguraju naknadu oštećenim potrošačima.
Kao dio ove inicijative, Europska komisija organizira niz 'potrošačkih dijaloga' u državama članicama kako bi se raspravljalo o tome kako bliska suradnja i partnerstva na razini EU-a i nacionalnoj razini mogu donijeti brže, učinkovitije i trajnije rezultate. Cilj je dijaloga saslušati i raspraviti s nacionalnim tijelima i dionicima koja će partnerstva i suradnju koristiti kako bi novu strategiju za zaštitu potrošača proveli u praksi.
Dijalog za potrošače u Hrvatskoj održati će se 28. veljače 2024. u Kući Europe, Augusta Cesarca 4, 10000, Zagreb 28. veljače 2024. godine. Događaj organizira Europska komisija u suradnji s Ministarstvom gospodarstva i održivog razvoja Republike Hrvatske. Potrošački dijalog sadržavat će uvod u Novu strategiju za potrošače od strane Didiera Reyndersa, europskog povjerenika za pravosuđe, nakon čega će uslijediti izlaganje o potrošačkoj politici u Hrvatskoj od strane Hrvoja Bujanovića, državnog tajnika Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja. Potrošački dijalog uključivat će panel diskisiju, koju će moderirati novinar Mislav Togonal, uz izlaganje predstavnika javnih institucija, akademske zajednice, potrošačkih i poslovnih organizacija te Isabelle Pérignon, direktorice za potrošače, Opća uprava za pravosuđe i potrošače, Europska komisija.
Srijeda, 28. veljače 2024. godine u trajanju od 10:00 do 12:00 sati.
Za sudjelovanje uživo:
S obzirom na to da je broj sudionika ograničen, za sudjelovanje uživo možete se prijaviti na sljedećem linku:
Za on-line sudjelovanje:
Događaj će biti na hrvatskom i engleskom jeziku i ujedno će biti organiziran simultani prijevod.
Kako biste imali stabilnu vezu, preuzmite Google Chrome na svoje računalo ili prijenosno računalo. Za gledanje događaja u srijedu uživo uz prijevod možete pratiti prijenos na Youtubeu na hrvatskom i engleskom jeziku od 10.00 do 12.00 sati.
YOUTUBE
Za gledanje događaja u srijedu uživo uz prijevod možete pratiti prijenos na Youtubeu na hrvatskom i engleskom jeziku. Da biste se povezali s ovim događajem i gledali ga kao video na zahtjev nakon jednog mjeseca, povežite se na Youtube vezu:
https://streamyourmeeting.eu/consumerdialogue280224
Lozinka: NCA280224
WEBEX
Link za sastanak: https://microson.webex.com/microson/j.php?MTID=m84164d688f0a0716c6201eb9c6581e2c
Broj za sastanak: 2558 642 0663
Lozinka: CnPeXHGZ753 (26739449 from video systems)
Webex priručnik
SLIDO
Preuzmite aplikaciju iz App Store (Apple) ili Google Play (Android) i instalirajte je na svoj pametni telefon ili tablet.
Na svom pametnom telefonu ili računalu možete se pridružiti (POOLING ON DEMAND):
Molimo idite na: slido.com
Šifra događaja: 2597994
Lozinka : vtfts0
Link za sastanak: https://app.sli.do/event/jtoc7MYM6WkajVnaghbLLr/live/questions