Izvor: Mreža Europskih potrošačkih centara, 30. studeni 2024.
Kupili ste nešto i zažalili jer vam to možda ipak i nije potrebno? Bez panike – možda još uvijek imate priliku vratiti proizvod. No, kako biste iskoristili svoje pravo na povrat, trebate biti upoznati s nekoliko ključnih uvjeta.
Crni petak može biti odlična prilika za uštedu, ali i zamka za impulzivne kupovine. Nakon uzbuđenja od Crnog petka i prekomjernih pritisaka trgovačkih prodajnih taktika, lako je donijeti ishitrene odluke. Iako su popusti privlačni, mogu dovesti do naknadnog predomišljanja i kajanja. Srećom, ako ste kupovinu obavili putem interneta, EU potrošačko pravo vam omogućuje da odustanete od kupovine u roku od 14 dana od zaprimanja proizvoda, a trgovac vam je dužan vratiti novac u roku od 14 dana. Međutim, postoje određena pravila i uvjeti koje morate ispuniti kako biste iskoristili ovo pravo - vratili proizvod i ostvarili povrat novca.
Međutim, nije svaka kupovina obuhvaćena pravom na povrat. Evo najvažnijih informacija koje trebate znati:
Uvjeti za ostvarivanje prava na povrat
Proizvodi isključeni iz prava na povrat
Postoji nekoliko iznimaka od prava na povrat, a te se iznimke odnose na sljedeće proizvode koje naknadno nije moguće vratiti:
Kada možete vratiti proizvod čak i nakon isteka roka od 14 dana
U slučaju neispravnih proizvoda, vaše je pravo da proizvod vratite i nakon isteka roka od 14 dana. Naime, vaša pravo na jamstvo vrijedi u cijeloj EU, čak i nakon Crnog petka. Ako proizvod nije ispravan, imate pravo na njegov popravak ili zamjenu ili povrat novca prema zakonima EU-a. Važno je poznavati svoja potrošačka prava, jer trgovine ponekad pokušavaju uskratiti ovo pravo zbog popusta.
Što učiniti ako imate poteškoća s povratom?
Ako niste sigurni u svoja prava ili imate poteškoća s povratom, Europski potrošački centar Hrvatska stoji vam na raspolaganju i pruža besplatnu pomoć.