Izvor: Mreža Europskih potrošačkih centara, 11.10.2023.
Povodom nedavno obilježenog svjetskog dana turizma, 27. rujna, Mreža Europskih potrošačkih centara objavila je pregled situacija s kojima se potrošači susreću u zračnom prometu.
Prošle su godine putnici u zračnom prometu bili suočeni s velikim izazovima, poput kašnjenja i otkazanim letovima u nekoliko zračnih luka u Europi. Međutim, u 2023. godini još je više problema u zračnom prijevozu nego 2022. godine. Glavni su uzroci tih problema nedostatak osoblja, štrajkovi i tehnički problemi, poput onih vezanih za automatski sustav planiranja leta u centru za kontrolu zračnog prometa UK-a prošlog kolovoza. Stoga se broj kašnjenja i otkazivanja letova značajno povećao ove godine, dok izazovi i dalje postoje u sektoru prometa i turizma.
Odgovor na situaciju u zračnom prometu
Mreža Europskih potrošačkih centara (ECC-Net) pruža besplatnu pomoć za prekogranična potrošačka pitanja. Tijekom 2023. odgovoreno je na 30 345 slučajeva (30%) iz sektora prometa i turizma. Više od 50% tih slučajeva odnosilo se na međunarodne letove. Osim toga, broj korisnika koji su posjetili stranicu ECC-Net-a „Kašnjenje leta“ (Flight Delay) povećao se za 843% u odnosu na 2022., nakon čega slijedi povećanje broja posjeta stranici „Otkazivanje leta“ (Flight Cancellation) za 200%.
Zabrinutost zbog nesolventnosti zračnih prijevoznika
Osim problema u zračnom prometu, putnici se moraju nositi i s posljedicama zbog zračnih prijevoznika koji su proteklih godina proglasili stečaj. Budući da putnici u zračnom prometu često nisu zaštićeni od nesolventnosti, možda će za povratak kući morati kupiti skupe karte za let s drugim zračnim prijevoznikom. Osim toga, često nije moguće dobiti povrat sredstava za kupljene karte. Stoga su ECC-Net i partneri u putničkom sektoru zajedno s Europskom potrošačkom organizacijom (BEUC) podijelili s Europskom komisijom svoju zabrinutost u zajedničkom pozivu kako bi naglasili potrebu za boljom zaštitom putnika u zračnom prometu u slučaju nesolventnosti.
Informiranje putnika u zračnom prometu
Budući da ECC-Net još uvijek zaprima velik broj upita i pritužbi o pravima putnika u zračnom prometu, kontinuirano informiramo potrošače o njihovim pravima vezano za putovanja zrakoplovom pružajući im besplatne pravne savjete i pomažući im u rješavanju sporova vezano za putovanja zrakoplovom u EU-u. I dalje pratimo te slučajeve kako bismo mogli poboljšati informacije koje pružamo i utvrditi moguće nedostatke u postojećem zakonodavstvu.