Izvor: Potrošačica – društvo za zaštitu potrošačica i potrošača Hrvatske, 04.11.2024.
Društvo Potrošačica je dana 31. listopada 2024. završilo s provedbom šestomjesečnog projekta “Nove pogodnosti: koje su koristi za potrošače“ čiji je cilj bio informiranje i izobrazba potrošač(ic)a o jačanju alata za provedbu zaštite potrošača te modernizaciji pravila vezanih uz razvoj digitalnih tehnologija. Navedeni projekt je sufinanciran kroz Javni poziv za financiranje programa i projekata u području branitelja i stradalnika, demokratske političke kulture, duhovnosti, hobističke djelatnosti, ljudskih prava, međunarodne suradnje, zaštite okoliša i prirode, te civilne zaštite u 2024. godini. Primorsko-goranska županija sufinancirala je projekt vrijednosti 2.360,23 € s 800,00 €.
Tijekom šest mjeseca provedbe projekta snimljeni su informativno-edukativni materijali na području Grada Delnice, Grada Krka, Grada Vrbovsko, Općine Brod Moravice, Općine Fužine i Općine Punat.
„Transparentnost u Internet trgovini prvi je video isječak objavljen na našem YouTube kanalu. Naime, prilikom kupnje u Internet trgovini morate biti obaviješteni o tome tko vam prodaje proizvode ili usluge. Internet trgovina mora jasno navesti kupujete li proizvod od trgovca ili potrošača i jeste li zaštićeni zakonom o zaštiti potrošača“ – izjavila je Ana Smoljak, univ.spec.oec.
Recenzije objavljene na platformi ili web stranici trgovca često utječu na potrošačevu odluku o kupnji. Međutim, te recenzije koje su navodno napisali drugi potrošači nisu uvijek istinite. Web stranica hotela sadrži pozitivne recenzije koje su navodno objavili putnici koji su odsjeli u hotelu. Zapravo, recenzije je napisalo osoblje hotela. Stoga je drugi isječak iz informativno-edukativnog video uratka transparentnost vezana uz recenzije potrošačica i potrošača.
„Treći video isječak objavili smo na temu novi alati za dobivanje kolektivne pravne zaštite. Zato što je Društvo Potrošačica jedna od tri udruga za zaštitu potrošača koja ima ovlaštenje za pokretanje predstavničke tužbe. Dakle, kad je veći broj potrošača oštećen od strane istog trgovca mogu ih zastupati udruge za zaštitu potrošača uvrštene na popis pravnih osoba ovlaštenih za pokretanje predstavničke tužbe radi zaštite kolektivnih interesa potrošača“ - rekla je Ana Smoljak, predsjednica Društva Potrošačica.
Uz navedeno u video možete pronaći odgovor i na sljedeće teme: ista prava potrošače za “besplatne” digitalne usluge, rangiranje ponuda, personaliziranje cijena, zabrana preprodaje ulaznica, osiguravanje jednakog tretmana potrošača u EU i slično.
Informativno-edukativni video „Nove pogodnosti: koje su koristi za potrošače?“ dostupan je na YouTube kanalu Društva Potrošačica: https://youtu.be/QwPQ12NwDjI
Više informacija dostupno je na: https://potrosacica.hr/.