Jamstva
U slučaju neusklađenosti robe s ugovorom, prodavatelj odgovara u skladu s odredbama
- pravnoga jamstva (odgovornost za materijalne nedostatke stvari) te
- komercijalnog jamstva (jamstvo za ispravnost prodane stvari (garancija).
- Zakon propisuje da je, u slučaju kada postoji materijalni nedostatak, trgovac potrošaču dužan omogućiti:
- besplatno otklanjanje nedostatka ili predaju druge stvari bez nedostatka,
- sniženje cijene,
- raskid ugovora (uz ispunjenje zakonom propisanih pretpostavki) osim za neznatne nedostatke stvari,
- naknadu štete,
pod uvjetom da ga je potrošač o nedostatku obavijestio u roku dva mjeseca od otkrivanja nedostatka, a najkasnije u roku od dvije (2) godine od predaje stvari. Potrošač u prvom redu može zahtijevati popravak stvari, zamjenu stvari ili sniženje cijene. Uz navedena prava ima pravo i na popravljanje štete. Pravo na raskid ugovora potrošač ima samo ako je prethodno dao prodavatelju naknadni primjereni rok za ispunjenje ugovora (za popravak ili zamjenu stvari). Ako prodavatelj u naknadnom primjerenom roku ne ispuni ugovor, ugovor se raskida po samom zakonu, ali ga potrošač može održati na snazi ako bez odgađanja izjavi prodavatelju da ga održava na snazi (isto pravilo vrijedi i za slučaj ispunjenja s nedostatkom obveze kod koje je ispunjenje u određenom roku bitan sastojak ugovora). Samo iznimno, potrošač može raskinuti ugovor bez ostavljanja naknadnog roka za ispunjenje prodavatelju ako mu je prodavatelj nakon obavijesti o nedostacima priopćio da neće ispuniti ugovor ili ako iz okolnosti konkretnog slučaja očito proizlazi da prodavatelj neće moći ispuniti ugovor ni u naknadnom roku ii ako potrošač zbog zakašnjenja prodavatelja ne može ostvariti svrhu radi koje je sklopio ugovor.
b) S druge strane, kada prodavatelj potrošaču da komercijalno jamstvo (garanciju), potrošač će u slučaju neispravnosti stvari imati pravo na:
- popravak stvari u razumnom roku,
- zamjenu stvari ako stvar nije popravljena u razumnom roku,
- pravo na naknadu štete pretrpljene zbog lišenja uporabe stvari od trenutka traženja popravka ili zamjene do njihova izvršenja,
- raskid ugovora ili sniženje cijene ako prodavatelj u razumnom roku ne popravi ili zamjeni stvar,
- pravo na popravljanje štete,
- ako se nedostatak pokaže za vrijeme trajanja jamstvenog roka, koji određuje prodavatelj.
Nadležno tijelo
Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije
Ulica grada Vukovara 49
10000 Zagreb
+385 1 3714 000
pitanja@mpudt.hr
Propisi:
Zakon o obveznim odnosima („Narodne novine“, br. 35/05., 41/08., 125/11., 78/15., 29/18., 126/21., 114/22., 156/22. i 155/23.)
Akcije stranice