BESPLATNI TELEFON: 0800 414 414 POŠALJI UPIT Kontakti

Prijevare i internetske prijevare

Postoje li indicije da ste prevareni putem interneta (npr. kupovali ste putem društvene mreže, a pritom niste provjerili je li trgovac registriran, kupili ste proizvod i više vam se nitko ne javlja, proizvod nije stigao, stigao je bezvrijedan proizvod, dostavljač tvrdi da ste proizvod naručili, a to ne odgovara istini, naručili ste uslugu prema ponudi, platili predujam i kasnije vam se nitko ne javlja ili neka slična situacija), u tom slučaju navedena tematika nije regulirana Zakonom o zaštiti potrošača („Narodne novine“, broj 19/22 i 59/23), već se radi o nadležnosti Ministarstva unutarnjih poslova u smislu kaznenog djela prijevare, te Vas upućujemo da se obratite navedenom Ministarstvu na adresu: Ulica grada Vukovara 33, 10 000 Zagreb, telefonom 01 6122 111 ili putem elektroničke pošte policija@mup.hr, pitanja@mup.hr.

Nadalje, važno je znati sljedeće: ako ste transakciju platili kreditnom karticom, a roba nije isporučena, u svrhu povrata uplaćenog iznosa savjetujemo Vam da se obratite svojoj kartičnoj kući i zatražite poništenje transakcije. Navedeni proces poništenja transakcije naziva se chargeback. Ako kartična kuća bude u mogućnosti poništiti transakciju, novac će Vam biti vraćen. U slučaju da je proizvod plaćen debitnom karticom, chargeback se može zatražiti u slučaju da kartične kuće u svojim općim uvjetima poslovanja predviđaju navedeni postupak i za takav način plaćanja.

Dodatno, upućujemo vas na nekoliko korisnih savjeta za online kupnju:

  • Provjerite pouzdanost trgovca od kojeg kupujete! U slučaju da se radi o trgovcu sa sjedištem u Republici Hrvatskoj, na raspolaganju su vam sudski i obrtni registar u kojemu možete provjeriti status trgovca. Osim toga, provjerite i recenzije konkretnog trgovca, kao i dotadašnja iskustva potrošača putem foruma ili društvenih mreža.
  • Pročitajte opće uvjete istaknute na mrežnim stranicama trgovaca jer se pretpostavlja da ste ih kupnjom proizvoda prihvatili.
  • Uvijek provjerite kako se koriste vaši osobni podaci i to učinite prije narudžbe proizvoda. Nakon što se potvrdi narudžba, ugovor se smatra sklopljenim.
  • Spremite i isprintajte potvrdu narudžbe i provjerite jeste li prilikom narudžbe naveli točnu elektroničku adresu.
  • Ne nasjedajte na "nevjerojatne" ponude! Nevjerojatno dobre ponude često su zaista nevjerojatne. Budite posebno oprezni kada provjeravate uvjete pod znakom “ * “ i ostale uvjete tiskane malim slovima.
  • Nije sve u gotovini: izaberite sigurnu metodu plaćanja! Nikad ne plaćajte unaprijed bilo kojim načinom prijenosa gotovine jer u slučaju da se nešto dogodi novac vam vjerojatno neće biti vraćen. Provjerite nudi li mrežna stranica trgovca siguran način plaćanja. Uglavnom je sigurno ako se pri dnu vašeg zaslona nalazi ključić ili lokot, odnosno ako internetska adresa započinje s https:// To znači siguran kanal i vjerodostojnu mrežu.
  • Provjerite je li cijena zaista ispravna! Trgovac mora istaknuti konačnu cijenu u koju su uključeni PDV i ostala javna davanja te mogući administrativni troškovi. Troškovi i mogućnosti dostave trebaju biti jasno objašnjeni, a njihova cijena jasno navedena.
  • Nemojte razgovarati s "nepoznatima"! Ignorirajte neželjenu elektroničku poštu (spam) i budite oprezni s neočekivanom elektroničkom poštom. Ne šaljite osobne podatke ni podatke o svojim financijama. Ako vas se za iste upita putem elektroničke pošte, ne otvarajte sumnjive poveznice ni nepoznate privitke.
  • Budite naročito oprezni pri podizanju “brzih” kredita putem interneta ili SMS-a! Uvijek postupajte s oprezom kada se od vas traži davanje osobnih podataka, u ovim slučajevima traženi podaci uključuju broj osobne iskaznice i osobni identifikacijski broj (OIB), a u nekim slučajevima čak i presliku osobne iskaznice. Provjerite da li oglašivač kredita koji se oglašava na raznim mrežnim stranicama i društvenim mrežama uopće ima mogućnost zakonitog obavljanja kreditnih usluga u Hrvatskoj.
  • Čuvajte dokumentaciju! Sačuvajte svu dokumentaciju vezanu za vašu narudžbu. Time ćete izbjeći probleme ako ćete imati primjedbu ili zahtjev prema trgovcu.

Akcije stranice