KUPNJA PUTNE KARTE
- Ako u kolodvoru/stajalištu nema blagajne ili ako blagajna ne radi, karta se mora kupiti u vlaku.
- Ako blagajna radi, a niste uspjeli kupiti kartu, obvezni ste javiti se kondukteru, platiti kartu i dodatak u iznosu od 1,99 eura.
- Ako nemate kartu i niste se javili kondukteru, plaćate tarifni dodatak u iznosu od 66,36 eura bez plaćanja cijene prijevozne karte.
Kupnja karte moguća je i putem interneta. Za kupljenu e-kartu ne vraća se novac u slučaju odustajanja od prijevoza iz bilo kojeg razloga.
Ako odustajete od putovanja neiskorištena karta kupljena na kolodvoru može se vratiti. Povrat novca možete zatražiti na blagajni ili u Službi kontrole prihoda, Livadarski put 17, 10 000 Zagreb.
Dodatak od 66,36 eura plaća se i za:
- zadržavanje u vlaku bez namjere putovanja,
- zauzimanje više sjedala,
- namjerno izbjegavanje kontrole prijevozne karte,
- ometanje konduktera u radu,
- nedostatak novca za plaćanje karte,
- odbijanje plaćanja karte.
NEMOGUĆNOST PUTOVANJA ZBOG SMETNJI ZA KOJE JE ODGOVORAN PRIJEVOZNIK
Ako ne možete putovati zbog smetnji za koje je odgovoran prijevoznik, uz uvjet da imate potvrđenu kartu u kolodvoru u kojemu je nastala smetnja, možete:
- zahtijevati da bez doplate razlike u cijeni karte do odredišnog kolodvora budete prevezeni prvim sljedećim vlakom ili na drugi način,
- zahtijevati da se vratite u polazni kolodvor bez nadoplate i da Vam se vrati naplaćeni iznos karte,
- odustati od daljnjeg putovanja i zatražiti da vam se za nerealizirani dio putovanja vrati odgovarajući iznos cijene karte,
- produljiti rok valjanosti karte za trajanja smetnje u prometu,
- zahtijevati plaćanje troškova noćenja ako postoji mogućnost nastavka putovanja sljedeći dan.
Informacije o kašnjenju vlaka duljem od 15 minuta moraju biti objavljene u kolodvoru i u vlaku.
PREKIDANJE PUTOVANJA
Uz ugovorene uvjete u roku valjanosti karte možete prekidati putovanja u usputnim kolodvorima. Nakon izlaska iz vlaka kartu treba ovjeriti na blagajni.
Tijekom jednosmjernog putovanja kartu možete ovjeriti jednom.
Tijekom povratnog putovanja kartu možete ovjeriti jednom u odlasku i jednom u povratku.
Prekidom putovanja rok valjanosti karte se ne produljuje.
Prekidom putovanja ne smatra se:
- prelazak u vlak koji u odredišni kolodvor stiže prije nego vlak kojim ste prvotno putovali,
- prelazak iz vlaka u vlak koji se ne zaustavlja u odredišnom kolodvoru,
- čekanje u priključnom kolodvoru na priključni vlak.
POSTUPAK PRIGOVORA
HAKOM rješava prigovore putnika na odluke željezničkih putničkih prijevoznika isključivo nakon dovršenog postupka kod prijevoznika, na temelju pisanog zahtjeva za rješavanje spora i pripadajuće dokumentacije. Ako ste putnik i želite podnijeti prigovor protiv odluke željezničkog prijevoznika potrebno je slijediti zakonom utvrđene procedure u slučaju za Vas nepovoljne odluke prijevoznika kako biste mogli pisanim putem podnijeti prigovor HAKOM-u.
Postupak podnošenja prigovora detaljno je opisan na poveznici.
Zahtjev treba sadržavati:
- podatke o putniku (ime i prezime putnika, adresa prebivališta)
- predmet zahtjeva (kratak opis i razlozi zbog kojih putnik nije zadovoljan odgovorom Povjerenstva)
- dokaze
- presliku prigovora željezničkom prijevozniku
- presliku odgovora željezničkog prijevoznika na prigovor
- presliku reklamacije Povjerenstvu željezničkog prijevoznika
- presliku odgovora Povjerenstva
- presliku ostale raspoložive dokumentacije (npr. prijevozne karte…).
Rok rješavanja!
HAKOM donosi odluku o zahtjevu putnika, u pravilu bez provođenja usmene rasprave, u najkraćem mogućem roku, a najkasnije u roku od 60 dana od dana prikupljanja relevantnih podataka.
Željeznički prijevoznik dužan je postupiti u skladu s odlukom regulatornog tijela.